zondag 20 september 2015

Een "frak"

Toen het patroon "lars" van zonen 09 ten tonele verscheen was ik echt zeker dat ik die ooit zou maken. Ergens vorig jaar rond dezelfde tijd en plaats deed ik dat al een keer en kreeg een mislukt geval....met kap en al (ook mislukt). Soit!

Ondertussen zijn mijn naaiskills gevorderd, de kalender een jaartje vooruitgebrand, maar toch kreeg ik de uitleg in het boekje niet vertaald naar mijn handen plus naaimachine.
Ik zag een workshop Lars naaien hier en dacht, hm ja, lijkt me wat.

Gepakt en gezakt vertrok ik vol goeie moed voor een namiddag Lars. De stukjes werden thuis geknipt, paspels al gestikt en eigenlijk zo ver mogelijk zelf genaaid tot ik niet 100% zeker meer was (sluitranden, weet je wel).

Zoals altijd was het onthaal weer meer dan ok en alleen al daarom zou ik je aanraden om er heen te gaan. Allé te gaan naaien, je weet wat ik bedoel 😝

Enfin, om 1 of andere duistere reden was de larsgeest mij niet gunstig gezind en kreeg ik geen antwoorden op mijn vragen. Ik deed dan maar op mijn eentje verder en moest bekennen dat ik het eigenlijk wel kan. 
Ja kijk, vertrouwen was nooit mijn sterkste kant, laat staan vertrouwen in
Mezelf.
Deze ochtend werkte ik mijn larsje in alle rust en stilte (thaha you wish met 6 aapjes) netjes (jaja echt!) af en zonder moeite...

De kap ben ik nog niet aan uit. Knopen of drukknopen. Nog even overdenken..

Stofkeuze : softshell donkerblauw, framalo
Boordstof : jul en Beau 
Fournituren : fournituren4fun 
Naaldkeuze : microtex 

Zie hier de resultaten 








3 opmerkingen: