zondag 30 augustus 2015

Ileana


Deze titel zag ik toch geregeld verschijnen deze zomer en menig foto's werden begaapt.
Mooie exemplaren, minder mooie exemplaren en ronduit schitterende exemplaren sierden mijn bloglovin feed.

Ik kocht het patroon en zou het gaan maken. Tijd is hier een schaars goed en soms zelfs gerantsoeneerd.
Met wat geluk (was vergeten dat speelpleinwerking al gestopt was en
Moest een noodlijntje uitwerpen
In zake kinderopvang) kon ik de workshop volgen bij framalo samen met Marte (gaan naar de site, echt echt echt). Helemaal fan.

Heerlijk! 
Patroon is zo mooi maar toch ben ik blij met de vele tips om het allemaal afgewerkter en netter te krijgen. Tijdens de workshop van de lotta dress, leerde ik veel bij, tijdens de ileana nog meer, anders.
Het resultaat is navenant door de goede tips en een portie "boost-je-zelfvertrouwen".
Toch geen alledaags en snel snel projectje maar zeker voor herhaling vatbaar.
Ach, de mins zie je altijd omdat je weet dat ze er zijn hé. Ik hoop toch om mijn naaiskills een trapje hoger te krijgen in de komende maanden dankzij de tips van Marte, de tutorials links en rechts op diverse blogs en de live nepentip van seija. Work in Progress (as Always bij mij)

 
Het werd een ileana met halve cirkelrok, raglan en gevoerd bovenstukje, paspel Wilde ik er graag in en dat vind ik nog steeds het mooiste eraan. De paspel komt vanuit mijn paspeldoos en heb ik nog kilometers van (echt, ik zever niet), dus zilverpaspel...oh ja...er komt nog!
Anaïs mocht het kleedje dragen, ze koos een stofje bij framalo, klik gewoon HIER en je komt er vanzelf. Ze is 7 en ik maakte een 5 van bovenstuk en rok maar verlengde tot een 7 jaar. de voering is van soft cactus.

Ileana, een aanrader!!















2 opmerkingen:

  1. Het is idd een zalig patroon en het is mooi geworden! Zo'n workshop zou ik ook wel eens willen doen ja, maar het is altijd zo ver :/

    BeantwoordenVerwijderen