zondag 2 november 2014

l'homme du mer & svdhz

De sloopjes van de zeeman! Ondertussen niet meer zo speciaal en je ziet ze overal :-)

Ik had er 5 stuks en er werd al heel lang gezaagd wanneer ze eindelijk gingen veranderen van kussensloop naar wat draagbaars.
Pfff. Onder druk kan ik niet naaien en al zeker niet omdat ik eigenlijk niet wist in wat ik ze zou transformeren.
Ik zag al kleedjes, leather sweaters en Julia's. Allen mooi, sommige heel mooi, maar nog niet wat ik wou.

Gisteren maakte ik er een gedacht van. De vakantie loopt ten einde, de thermometer is in dalende lijn en wilde dus een dikkere trui.
Ik koos voor de Kaptrui van
Svdhz(1) en voerde ze langsbinnen met tricot zodat het gladde stofje niet langsbinnen zou terugkeren.
De ene onderste boord of mouwboord is langer of hoger dan de andere, dit enkel en
Alleen op verzoek van de nu al eigenwijze kroost!


Tadaaa, hier de resultaten.

Tricot : polytex van bij mezelf
Boordstof ook
Zwarte binnenkant is tricot van Nooteboom (van bij mezelf)


Stenzo tricot van bij mezelf 

Stenzo tricot 

Stenzo tricot

Stenzo tricot (de stoffenkamer)



De van moeten foto

En de van
Moeten lachen
Foto :-)



Ps. Wanneer komt die svdhz 2? Deze week toch he.  Kan al niet meer wachten....

4 opmerkingen: