zondag 16 november 2014

Cowlneck dress voor de meisjes x 3



Dit patroon had ik al lang geprint. De maattabel,verwarde me echter enorm en dus ondanks de mooie foto's van het patroon, durfde ik er niet aan te beginnen.

Nuja, ik wou iets met een rolkraag en besloot het erop de wagen.  Ik weet niet of ik gek geproportioneerde dochters heb, of het patroon wat uit den haak is.
Soit, voor de grote maakte ik een 3j met de lengte van 6 en 8 j.
Kleedje aure paste ik dan maar zelf aan.

Na mijn uren (ja echt, geen minuut overdreven) gesukkel met de gekeerde linten bij de ballet cardigan, stelde ik per direct mijn veto. Het werden linten op biaiswijze gestikt en oef....moeilijkste al achter de rug.
De maattabel is het grootste struikelblok, de uitleg helderder dan helder, het resultaat oh zo fijn.  Ik heb het wel voor Heidi and finn, mits wat aanpassing.

Voilà de resultaten.
Stof van bij Sjiekebiele en koekepeertje








1 opmerking:

  1. Sofie heel mooi en nu heb je terug meer tijd voor te naaien zo te zien. Maar toch blijf ik je webshop missen hoor

    BeantwoordenVerwijderen