zondag 17 november 2013

Houtblokje

De trui had gisteren veel succes. Meteen een wachtrij van 3 aan mijn been.

Nummer 4/6 stond eerst en dus ging ik voor haar aan de slag.  

De stof die ik koos, blonk al in haar oogjes de eerste moment dat ze hem zag. Hij werd promt "houtblokje" gedoopt. Na enige tijd legde ik de link met het verhaaltje van goudlokje dat op school verteld is geweest...ahja!

Gezien het euh, easygoing karakter van mijn kleine meid, gaf ik het na de 3000 ste poging gewoon op, haar te corrigeren.
Houtblokje it was, is and Will be...

Patroon werd een eigen creatie. Bestaande trui min of meer overgetekend, voorpand + 1,5 en in 2 voor de rits.

Het lukte beter dan de eerste keer :-) en dus ben ik (voor zover dat kan) nog contenter. Volledig omkeerbaar! 

Hence: exibit A, en de rest ;-)


Nog een klein wat extra's toegevoegd (opgestreken) want vond de rode kant een beetje te nietszeggend.

Voilà: totally zeetje-proof! 




Maat 116, stof : bora - lillestoff, donkerblauwe geribde boordstof (www.finoxinxfondo.be) en rode nicky velours (koekepeertje)

2 opmerkingen:

  1. Lol!! Josephine heeft het ook steeds over Goudblokje als ze het boekje uit de Dopido ziet liggen...
    Juf Trien zal niet goed gearticuleerd hebben zeker?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen