donderdag 10 oktober 2013

A-lijntje



Gisterenavond waren we er helemaal klaar voor.  Een klein beetje moe (zo gaat dat met avondlessen) en een lichte terughoudendheid wat de vertrekmodus betreft maar soit...
Eerst ging ik een kleedje maken voor de kleinste telg van het gezin, maar ik ben dan toch voor een 128 gegaan. waarom?
1. ze is niet vlekken-proof en ik zit bijna door mijn voorraad vanish heen
2. de stof ging niet goed uitkomen in een maatje 80
3. ja gewoon eigenlijk, Daarom. nah!

De stof werd verknipt, de randen gelockt, schoudernaden aanéén, dan hals en mouwen, knippen, naaien, strijken, draaien,...paspel op het onderste deeltje van de rok! Heerlijk om dat nu met een blinde rits voetje te doen. ik weet dat de meningen hierrond verdeeld zijn, maar voor paspelfoben zoals mezelf is het ideaal. gegarandeerd recht stiksel net (maar dan echt ook net) naast het randje.
bovenstuk er omgekeerd op, nog eens over het paspel en klaar is keesje.
dan nog een blind ritsje (bijna gemist, maar nog net op tijd saved by Barbara)
omzomen en klaar...

Toen ik thuiskwam was dochterlief net wakker door een immense hoestbui.  Het kleedje in mijn hand, brandde in haar ogen en jaja DE bambi stond erop, ook de poesjes en oooooooh, ook de vlinders :-)

"Morgen" (vandaag dus) aantrekken is geen optie (regen weet je wel), ermee slapen nog minder, maar we vinden wel een geschikt moment voor mijn persoonlijk mooiste werkje tot nu toe. Geen foutjes en moest het f(merk dat we niet meer uitspreken) geweest zijn, ik kocht het meteen lol.

stof is van Kokka.

Foto's met mijn mooie Anais, recht uit haar nestje maar het kleed moest aan.





meer dan geslaagde avond, wederom. ik kijk uit naar de volgende.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten